2009. február 2., hétfő

Delhi és Agra

A hétvégén északra látogattunk, kb. annyit utaztunk, mintha Budapestről repülővel elmentünk volna Moszkvába, majd onnan busszal Szentpétervárra és vissza. Mindezt szombat hajnaltól vasárnap éjjelig, szóval érkezés után szabályosan zuhantunk az ágyba. De megérte. Jártunk Agrában a Taj Mahalnál, ami a helyi idegenvezető szerint nem is a világ 7 csodájának egyike, hanem az első. Vigyáznak is rá nagyon, szinte semmit nem szabad bevinni már a kertjébe sem (pl. mobiltelefonon és fényképezőgépen kívül más kütyüt tilos, de még újságot is), sőt megközelíteni is csak elektromos busszal lehet. Péntekenként az építők leszármazottai, akik máig a városban élnek, nekilátnak tisztítani és restaurálni az épületet. Leírni szerintem nem érdemes, milyen a látvány, de elég sok képet készítettem róla.

Delhiről korábban is hallottam már, hogy a szélsőségek városa, és tényleg elképesztő. Szombaton csak a putrikat, koldusokat és a zűrzavart láttam belőle (még éjjel is iszonyatos dugó, rengeteg teherautó volt az utakon), vasárnap viszont megtaláltuk a kulturált részeket is - igaz, ezeket mindenhol gépfegyveres katonák védték. A metrót is, ami egyébként csúcsszuper, talán éppen azért, mert hasonló a biztonsági ellenőrzés, mint a reptéren.

Sikerült több állatot is lencsevégre kapnom, meglepetésemre jobb állatos fotókat készítettem, mint eddig bárhol, beleértve a natúrparkos kirándulást is.

2 megjegyzés:

  1. szóval érkezés után szabályosan zuhantunk az ágyba. - a barátoddal nyaralsz?

    LÁTTAD A TAJMAHALLT? KOMOLYAN? Ezt nem hiszem el hogy mennyire jó neked!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Névtelen!

    Üzleti úton vagyok itt, ezt valahol írtam is. Sajnos a Taj Mahalt sem a párommal néztem meg. A látvány ugyanaz, csak az érzés más...

    VálaszTörlés