2009. január 9., péntek

Tervek

Egy ideje már frusztrált, hogy itt van a nyakamon ez a hosszú utazás, és még semmi konkrétumot nem tudok róla, de mivel végre tisztult a kép, van már fogódzó, kezdek lelkesedni. Van néhány dolog, amit semmiképpen nem szeretnék kihagyni. Főként sztereotípiák, de egyelőre nem sokat tudok India rejtett kincseiről.

Tehát a kívánságlistám:

1. Taj Mahal
...mert amikor hazajövök, mindenkinek az lesz az első kérdése, láttam-e :-)

2. "Elefántogolás"
Lehet, hogy nem létező szó, de gondolom, ennek ellenére érthető. (Tevén már ültem, az is emlékezetes volt.)

3. Tigris
Gyönyörű, ritka, mégis jellemző az országra, és az állatkertben sosem sikerül jó képet készítenem róla. 5 hét alatt csak találok egy helyet, ahol élőben láthatok egy-két nagymacskát.

4. Madarak
Bárhol járok, nagyon tudok örülni egy-egy érdekesebb madárnak, és Indiában kb. 2000 faj él. Már föliratkoztam az ottani madarászok levlistájára is, és a bangalore-i újság (Citizen Matters) kifejezetten az én kedvemért ;-) indított most egy rovatot a városban megfigyelhető madarakról. Kicsit fáj a szívem a nagy fényképezőgép miatt, mégiscsak 500 mm-es fókusszal és raw formátumban lenne az igazi a fotózás, de nem szabad elfelejtenem, hogy dolgozni/tanulni megyek ki, nem ornitológusnak. Különben is lesz éppen elég csomagom.

5. Tunika (hímnemű olvasók ezt átugorhatják)
Egy katalógus alapján valószínűsítem, hogy itthon a nyár nagy slágere lesz, ezért feltétlenül vennem kell néhány szép és kényelmes darabot. Indiában olcsók a pamutból készült ruhák, és nyilván olyanokat lehet kapni, amikben az ember kibírja a trópusi hőséget is.

6. Fűszerek
Ezt ajándéknak szánom, én nem vagyok konyhatündér, de évszázadokkal ezelőtt utazók az életüket kockáztatták az indiai fűszerekért, biztosan nem ok nélkül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése