2010. március 22., hétfő

Tesztvezetés kétszer - két külön világ

Úgy látszik, a BMW-nél nem szelektálták az autóvásárlási szokásaik alapján a tesztvezetésre jelentkezőket, mert Balázs kapott időpontot vasárnap délelőttre. Nem tudom, miért, de úgy döntött, hogy nem az új limuzint, hanem az X1-et akarja vezetni. Nekem lényegében mindegy volt, az én rutinommal kínszenvedés Pesten autózni, ezért csak utasnak mentem. Egyébként sem vonz ez a márka, a terepjárókat meg egyáltalán nem tartom szépnek. Azt elismerem, hogy nagyon erős a motor, emelkedőn is gond nélkül gyorsultunk, és szinte észre sem vettük, már 150-nél járt a mutató. Érzésre viszont nem volt semmi különös. Kicsit duzzogtam is magamban, mert hátra kellett ülnöm (az értékesítőnek "jár" az anyósülés, ami szerintem baromság, főleg, ha a reklám szlogenje is az élményt helyezi a középpontba), viszont remekül szórakoztam azon, hogy Balázs mindenfélét kérdezgetett: ez szériatartozék vagy extra, van-e jobb minőségű hifi, milyen motorral lehet még kapni, stb. Sőt, a végén kért katalógust és árlistát is. (Előbbi német nyelvű, ami szerintem nem igazán elegáns megoldás egy magyarországi szalon részéről.) Mintha komoly érdeklődők lettünk volna! :)

Dolgunk végeztével átballagtunk a közeli Citroën kereskedésbe, ahol nyílt hétvégét tartottak az új C3 tiszteletére, és ha már így belejöttünk, azzal is mentünk egy kört. Annyira más volt a hangulata az egésznek! Először is: léggömbök díszítették az összes kiállított autót, ami picit talán gyerekes, de nekem tetszett, mert barátságos légkört teremtett. Az eladók nem voltak olyan elegánsak, és nem is vették magukat annyira komolyan. Ez jól jött, mert ülhettem elöl, és lássuk be, a szélvédőn át feltáruló panorámát onnan lehet igazán élvezni. (Nem is értem, hogy juthat valakinek eszébe egy potenciális vásárlót arra kárhoztatni, hogy a hátsó ülésen szorongjon...) Tehát lelkesen kocsikáztunk, Balázs megint érdeklődött a technikai részletekről, és megbeszéltük, hogy keresnek minket, ha a C4 Picassót vagy az automata sebváltós C5-öt is lehet majd vezetni. Bevallottan elfogultak vagyunk a francia autók, és különösen a Citroënek irányában. Úton hazafelé arról beszélgettünk, hogy eredetileg eszünk ágában sem volt új autót venni, de most már erősen gondolkozunk rajta, milyen jó lenne. :)

3 megjegyzés:

  1. Magával ragad a fogyasztói társadalom, mi? ;-) Amúgy a Citroën tényleg jól néz ki, de fura lehet úgy vezetni, hogy folyton az orrod előtt van az Eiffel-torony. :-D A batár terepjárókat én sem bírom.

    VálaszTörlés
  2. Egyszer én is fogok tesztvezetni:D egy fiat 500at. Csak előbb rutint szerzek a Pesti vezetésből:D. És engem csak a hifi, a légkondi, a műszerfal színe fog érkelni:D.
    De jó hogy szoltál hogy autóvásárlási szándék nélkül is kalakítja a vágyat a tesztvezetés hogy megvedd a kocsit, mert így óvatosabb leszek:D

    VálaszTörlés
  3. :D Igen, nagy a csábítás! Szerencsére van annyi eszem, hogy vásárlás előtt végiggondoljam: ha saját autóm lenne, minden nap egyedül kéne reggel bejárnom és este hazamennem, sőt olvasni sem tudnék közben - szóval nem lenne nyerő. :)

    VálaszTörlés