2010. március 29., hétfő

Reggeli vendég

Újabb fajjal találkoztam a teraszunk környékén. A hátsó szomszédnak van egy kiszáradt mandulafája, ahonnan szeretnek nézelődni a madarak. Többnyire fekete rigók érkeznek, de ma reggel egészen különös kiáltásokra lettem figyelmes. Hang alapján nem tudtam azonosítani, ezért az ajtóhoz lopóztam, és óvatosan elhúztam a függönyt, hogy láthassam. Ennyitől nem lettem sokkal okosabb, mert pont a madár mögül jött a fény, így a színeit nem láttam, de a mozgása, mérete és formája alapján szajkónak tippeltem. Hirtelen eszembe is jutott, hogy olvastam egyszer egy novellát a mátyásmadárról, és erre a fura hangra ráillik a leírás. Az irodába érve rá is kerestem, hogy tényleg azonos-e a szajkóval, és igen. A hangját pusztán a memóriámra támaszkodva kissé nehézkes volt ellenőrizni, ezt a hangmintát találtam a neten, ami elvileg szajkóé, és hasonlít.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése