2010. március 29., hétfő

Kedvenc éttermek

Ritkán lelkesedem éttermekért, de mostanában két olyan helyen is megfordultam, ami érzésem szerint "kerek egész" volt: finoman főztek, esztétikusan tálalták, lehetett egészségesebb ételeket választani, és kellemes hangulatot teremtettek.
Az egyik Veszprémben az Elefánt, ahol eredetileg csak egyszer akartunk ebédelni a csapattal, de annyira tetszett, hogy másnap visszamentünk. Egyébként Szilda talált rá a neten, mikor már majdnem föladta a keresést. Nem könnyű megfelelőt választani, ha valakinek ennyire speciális az étrendje (=nem eszik sem húst, sem tojást, sem tejterméket).
A másik új kedvencem a Vapiano, ide Balázs vitt el szombaton. Nagyon örültem neki, mert imádom a mediterrán hangulatot és az olasz paradicsomlevest, tésztából meg szinte korlátlan mennyiséget képes vagyok megenni. Ha mindezt modern környezetben, hosszas várakozás nélkül megtehetem, akkor nálam nyert a hely. (Rémálmom az olyan puccos étterem, ahol egy nagy hodályban, hatalmas asztaloknál, fapofával járkáló pincérek között kell enni, és az a benyomásom támad, mindenki engem figyel, hogy helyesen használom-e a halkést.) Itt még a humornak is jutott némi tér, a pultok fölött egy nagy táblán idézeteket olvashatunk, például ezt: "Ha az építész téved, eltakarja borostyánnal. Ha az orvos téved, eltakarja a föld. Ha a szakács téved, eltakarja szósszal, és új receptnek nevezi."

2 megjegyzés: