2009. március 29., vasárnap

Városok - Bécs

Bécsért már az első ott töltött napomtól kezdve lelkesedtem, és azóta is szívesen gondolok vissza 2006 augusztusára. Itt is sokat áztam, szinte egész hónapban esett az eső, viszont imádtam, hogy autó nélkül (sőt gyalog is) könnyedén eljuthattam bárhová. Elég jó volt a levegő, szépek az utcák, és egyedül is teljes biztonságban éreztem magam. Ezeket utólag még jobban tudom értékelni (v.ö.: India).

Mivel a nyelviskolában csak félnapos kötött programjaink voltak, rengeteg időt tölthettem a városban turistaként. Részt is vettem szinte minden lehetséges idegenvezetésen, kértem audio guide-ot a múzeumokban, és időnként meglátogattam az esti vetítéseket a Rathaus (városháza) előtti téren. Ez volt egyébként a Hundertwasser-ház (jobbra lent) után a második kedvenc épületem, minden nap elmentem mellette. A harmadik pedig a Burgtheater, mert annak az ablakából végre sikerült elkészítenem azt a képet (balra), amit máshonnan hiába próbáltam, mindig belelógott valami.











Lelkesedtem még az "élő szobrokért", mert a többségük tényleg nagyon ügyes volt, és csodáltam, hogy bírják órákig tetőtől talpig festékben, néhányan teljesen mozdulatlanul. A Stephansdom körül különösen sok volt belőlük.

Természetesen az osztrák fővárosban is megtaláltam azokat a helyeket, ahol szívesen laknék. A listát Spittelberg vezeti, mert ez a néhány utca igazi kisvárosi hangulatot áraszt, ugyanakkor pár perc sétával elérhető a metró.

1 megjegyzés:

  1. Kicsit szétcsúszott ez a bejegyzés a két kép miatt, ami azért bosszantó, mert az előnézetben még minden teljesen rendben volt. Pillanatnyilag fogalmam sincs, mit és hogyan kéne változtatnom rajta ahhoz, hogy itt is úgy jelenjen meg. :-(
    Ha rájövök, átszerkesztem - addig is elnézést kérek a bakiért...

    VálaszTörlés