2014. november 19., szerda

Tépem a hajam

Szeretek hatékony lenni. Nagyon büszke voltam magamra, hogy pár nap alatt találtam szállást magamnak, és tegnap a sikeres vizsga után aláírhattam a munkaszerződésemet. Bankszámlaügyben viszont még mindig keresem a kiskapukat, mert az, hogy EU-állampolgár vagyok, és az Egyesült Királyságban bérelek lakást és kapok majd fizetést, változatlanul nem elég. Ma már teljesen reményvesztettnek éreztem magam (tévénézés közben majszoltam a csokis kekszet, hogy vigasztalódjak, ez már a vég kezdete...), mert a leendő főnököm nem tudta megígérni, hogy kapok a cégtől fejléces papíron megerősítő levelet, hogy tényleg ez a lakcímem - és ha tudnak is adni, az is napokba telik. Az alternatívák pedig még ennél is röhejesebbek: segélyért folyamodom, és akkor lesz hivatalos levelezésem egy hatósággal (ehhez azt hiszem, 3 hónapot el kell töltenem az országban), vagy becserélem a magyar jogsimat britre (185 nap ittlét után, potom 60 fontért). Egyik sem tűnt járható útnak. Érdemes volt viszont este panaszkodni a lakótársaknak meg Alexnek (ő képviseli azt a céget, amelyik bérbe adja nekem a szobát), mert holnap kapok egy fejléces papíron igazolást arról, hogy itt lakom, és ha ez valamiért mégsem lenne elég jó, akkor pénteken az egyik lakótárs eljön velem abba a bankba, ahol neki van számlája, és tanúsítja, hogy igen, egy fedél alatt lakunk (referencia!!! :) ). Előbb-utóbb meg fog oldódni ez a probléma is, csak most még frusztrál, mert gyűlölöm a tehetetlenség érzését, és a héten bőven kijutott belőle, pedig még csak szerda van.

2 megjegyzés:

  1. És melyik munka lett a befutó? A bürokráciát meg gyűrd le minél hamarabb, hajrá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a biztatást :) Jótékony célra (szívgyógyászat, orvosi kutatás) fogok adományt gyűjteni. Nagyon tetszik egyébként, hogy ebben az országban fizetést adnak ilyesmiért, otthon nem tudok hasonlóról, szerintem ott csak önkéntesek csinálják.

      Törlés